2

Blank face, blank page

Whenever I come across a product that lets me down or doesn't live up to the hype, it seems I fall out of love with so-called beautyproducts. It has happened before and I would say it's because my love for all things beautyrelated isn't all that deep. I am the first to say it, it isn't. That was one of the reasons I started this blog - it would be a challenge.

And, a challenge it is. What to write about when you're not using all that much makeup at the moment? When you haven't purchased something in a long time?

(I'm so blank I found this in the editor - had forgotten to post it)

2 comments:

SminkJante said...

Jag funderar också över det här. Men ur ett annat perspektiv. Jag köper inte så mycket nya produkter längre eftersom jag gått över till ekologiska/naturkosmetiska alternativ. I och med det så har jag även slutat handla nytt i tid och otid. Handlar numera bara när något tagit slut. Det blir mest eotd i min blogg och jag tycker mig märka att intresset inte är lika stort hos läsarna.

Förlåt för den långa kommentaren. Förresten du kan kanske skriva om något du skrivit om tidigare. Du kanske har fått nytt perspektiv på produkter som du använt ett tag:)

Sminkan said...

Jag tycker inte att en beautyblogg behöver ha nya grejer hela tiden. Men använder man inget och alltså inte har något nytt material är det så klart knepigt. Annars funkar det ju att skriva om dagens smink eller naglar. Eller hårschampoo. Vad du vill. Du har ju en unik stil dessutom. Lite coolare. Det känns inte som du vilar på recensioner eller nyheter utan mer på dina reflektioner och funderingar.

Post a Comment